دیدار نمایندگان بازار برق ایران با بازار برق روسیه

  • 02 مهر 1398
  • 09:49
  • 0 Viewpoint
  • 1568 View
  • Article Rating
دیدار نمایندگان بازار برق ایران با بازار برق روسیه

در راستای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط همه جانبه با کشورهای همسایه در حوزه های مختلف، نمایندگان بازار برق ایران برای تبادل تجربه در حوزه بازار برق ، به کشور روسیه سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر " حبیب قراگوزلو"، معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران به همراه برخی از مدیران مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با نهادها و شرکت های فعال در حوزه بازار برق روسیه، از جمله شورای بازار روسیه، شورای ضد انحصار فدرال، شرکت Rosseti   و شرکت Inter RAO  و بهره بردار سيستم قدرت روسيه سلسله نشست هايي را برگزار کردند.

در اين سفر دکتر قراگزلو، توضيحاتي را براي شرکت ها و نهادهاي فعال در روسيه، از وضعيت بلوغ بازار برق ايران، بهره برداري از سيستم قدرت و تجربيات کشور در اين حوزه ارائه کرد. در مقابل نمايندگان روسيه نيز دستاوردهاي خود را در اين حوزه مطرح کردند. دو طرف توافق خود را مبني بر گسترش همکاري ها در حوزه هايي مانند، بازار برق، امنيت اطلاعات، قانون گذاري و نهادهاي تنظيم گر در حوزه برق، انرژي هاي تجديدپذير، بازار برق منطقه اي و مبادلات انرژي و برق در منطقه اعلام کردند. با توجه به مباحث مطرح شده، در آينده اي نزديک شرکت ها و نهادهاي موازي در ايران و روسيه، از طريق نمايندگان دو طرف زمينه هاي لازم براي تقويت ارتباطات در اين حوزه را فراهم خواهند کرد.

شوراي بازار روسيه، وظيفه مديريت فني و اقتصادي بازار برق را در اين کشور بر عهده دارد. يکي از وظايف شوراي ضدانحصار فدرال، عملکرد به عنوان نهاد تنظيم گر در بخش برق است. Rosseti   در کشور روسیه، مشابه شرکت مادر تخصصی توانیر در ایران بوده و شرکت Inter RAO نيز در حوزه صادرات انرژي الکتريکي فعاليت مي کند.

کشور روسيه در حوزه بازار برق، از سابقه و تجربه مناسبي برخوردار است و اين موضوع مي تواند در کنار تجربيات ايران در اين حوزه زمینه هايي را براي همکاري فراهم نماید.

SuperUser Account Points to news :

Post comments

نام

ایمیل

your comments

No comments have been posted already. You can be the first commenter.