Page 36 - winter99
        P. 36
     خریداران بازار برق
                                                                                                                                                                     30
                                      خریداران بازار برق                                                                                                             خریداران بازار برق
                                  40
                          شاخصدرصدموفقیتدرپی شبینینیازمصرفخریداران
شـاخصشاموخفقیصـدرتصدرد پمیوفقشیبینتـدری نپییـازشبمینصـی نریافز مخرصیـردافراخنریطدباراقنرابطـه ذیل تعریف م یشـود که معیـاری برای
سـنجش عملکـرد شـرکتهای خریـدار در زمینـه پی شبینی نیاز مصـرف اسـت و در حقیقت نشـا ندهنده این
اسـت کـشهاخچنـصدمودفرقیصـتددارزپیهزیشبنیهنهیـانیایز مخریصـردافراخنریازدارماحنـطبلقمبرلابغطتهشذیـولیتعقرپییف مشبیینشویدنیکـهازمعمیاصرری بفراجیبران شـده
اسـت و یسـنا بجـهشدعلیملکلرعدـدشمرکمتوهفاقییـخریتدادرر پدیر زمشیبنیهن پیی نیشابزینمیصنیـارز مفصهرزیفن اههسـات وی پدررداحقخیتقیتآننهشـاانافدزهانیدهشاییانفته اسـت.
          ا ست که چند در صد از هزینههای خریداران از محل مبلغ ت شویق پیشبینی نیاز م صرف جبران شده
            است و یا به دلیل عدم موفقیت در پیشبینی نیاز مصرف هزینههای پرداختی آنها افزایش یافته است.
شاخص درصد موفقیت در پیشبینی نیاز      )ریال( جریمه ) −ریال( تشویق





